Hachenburg - Muzeum Cadillaců

Po téměř ročním plánování navštívit muzeum Cadillaců v hlubokém vnitrozemí Německa se jednoho mrazivého podzimního dne část klubu jenom přeci odhodlala a odjela vstříc novým poznatkům. Obec velikostí na pomezí vsi a malého městečka se nachází hodinu severně od Frankfurtu v hodinovém času představujícím přesně 5 hodin středně svižné jízdy z hlavnímu města České Republiky. Díky až přehnaně bohaté časové rezervě zaviněné hrůzostrašnými historky známé jako "Markovo vyprávění" se naše skupina jala obsadit spící městečko Hachenburg již těsně před rozedněním. Namísto červeného koberce a dobrého pohoštění nás tak čekalo jen nevrlé kokrhání místní pernaté zvěře. Po zjištění 2 hodinové časové rezervy do otevření muzea jsme strávili zábavnou diskusí na téma "Marek a time management".

Kdo si počká ten se dočká a tak vyslaný výbor českého Cadillac klubu byl rané ráno přivítán samotným majitelem a po výměně nezbytných suvenýrů jsme přijali pozvání do přilehlého Cadillac baru na ranní pohoštění. Jak vyplývalo z diskuse majitel muzea není jen vášnivým sběratelem, ale i obchodníkem a to obchodníkem poměrně zdatným, mimo hobby aktivit ke kterým patří právě muzeum se zabývá zejména prodejem náhradních dílů na klasické modely z let 50. 60. a 70., těchto dílů vlastní na naše poměry až pohádkové množství, celé sklepy jsou plné k prasknutí a nalézt se dá vskutku téměř vše co má alespoň nějakou prodejní hodnotu, od plechařiny, motory, převodovky, ozdobné lišty a chromování to všechno je k dispozici, to co není k dispozici je dodatelné na objednávku.

Samotné muzeum je odlišné od reklamních fotografiích v populárním časopisu Chrom & Flamen, namísto jedné velké místnosti je místností hned několik a to o poznání menší výměře. Též počet samotných automobilů se nezdá být až tak fantastický jak slibná a lákavá reklamní fotografie již zmiňovaném časopise slibuje. I o proti této poněkud podstatné odlišnosti bylo k dispozici několik desítek velmi kvalitních ročníků ve velmi zajímavých modelech a co je podstatné, všechny vystavené modely jsou v uspokojivém a pojízdném stavu.



PS: Omluva za sníženou kvalitu fotografiií, nízká úroveň osvětlení si vybrala svou daň, buďte prosím
shovívavější 

 

 

IMG_1827.JPG

 

 

IMG_1744.JPG IMG_1754.JPG IMG_1755.JPG IMG_1815.JPG IMG_1816.JPG
IMG_1748.JPG IMG_1819.JPG IMG_1749.JPG IMG_1820.JPG IMG_1821.JPG
  IMG_1817.JPG   IMG_1818.JPG  

Bezesporu nejzajímavější vůz z celé sbírky muzea. Do posledního šroubku zrestaurovaný DeVille je podle majitele v lepším než továrním stavu. Nutno poznamenat, že má pravdu. Velmi těžko nalézt tyto ročníky v tak fantastické kondici než právě tento, na každém detailu jsou znát hodiny a hodiny velmi pečlivé až hodinářské práce. Samotný výsledek však musí být dobrým zadostiučiněním. Není snad nutné poznamenávat, že o prodeji majitel neuvažuje ani v náznaku.

IMG_1742.JPG IMG_1822.JPG IMG_1745.JPG IMG_1750.JPG IMG_1824.JPG

 

 

IMG_1825.JPG  

 

Cadillac Allanté, možná nepatří Allanté k těm klasickým vozům Cadillac, ale pár předností se mu nedá upřít, na svou dobu (1987-93) velmi moderní a dynamický vzhled, použití jen té nejmodernější technologie a elektroniky, hliníková karosérie vyráběná u italské Pininfariny posléze letecky převážena na konečnou montáž do USA, vitální motory (až 295hp), bezkonkurenčně nejdražší Cadillac té doby a co si budeme říkat kabriolet je prostě kabriolet... :-) I když se zbytek výpravy moc nad Allanté nerozplýval, já ražení jiného pečlivě ohmatával a okoukával na evropské poměry velmi vzácný vůz, který si i přes své relativní stáří drží cenu více jak vysokou.

IMG_1741.JPG IMG_1756.JPG IMG_1747.JPG IMG_1753.JPG IMG_1757.JPG
Sice se nejedná o Cadillac, nicméně Buick Dynaflow a ještě k tomu ve stavu hodného bohů je věc, která se prostě neopomíjí. Posuďte samy, invence vývojářů té doby, každý detail promyšlený do nejmenší podrobnosti, vše zdůrazňuje luxus, na žádném místě není vidět pokus o ušetření pár dolarů, zákazník i z let 50. požadoval za své peníze jen to nejlepší... a ke všemu ta nádherná barva laku :)
IMG_1752.JPG IMG_1751.JPG      

Eldorado z přelomu 70. a 80. let v otevřeném
provedení patří k tomu vzácnějšímu z produkce automobilky. 

 

 

 

 

IMG_1758.JPG IMG_1759.JPG IMG_1760.JPG IMG_1761.JPG

 

50. léta jsou ve znamení mohutnosti, okázalosti a nástupu moderních designerských trendů.

 

 

 

 

 

    IMG_1743.JPG    

Snížení 1960tky bylo dosáhnuto za pomocí hydrauliky, tedy pravý a nefalšovaných low rider v plné síle.

IMG_1762.JPG IMG_1763.JPG IMG_1764.JPG IMG_1767.JPG  
Majitel muzea, který mimochodem vlastní z celé sbírky "jen" deset kousků propůjčuje místo ve svém muzeu ostatním majitelům a to zejména v sezóně zimní, stálé a příznivé klima je pro některé více než lákavou příležitostí a tak se nelze divit, že v muzeu najdeme uskladněná vozidla, která sice s Cadillacem mnoho společného nemají, ale o to jsou zajímavější. Nakonec kdy se vám povede spatřit rudého Chalengera ? :-)

 

IMG_1771.JPG Náhled do mírně temných prostor dalších částí muzea odkrývá jednu zajímavější věc za druhou, od limuzíny Cadillac ze 47. přes okázalá 60., střízlivá 70., až po moderní Eldorado z poloviny 90. let. To vše je k vidění. Nakonec posuďte samy na následujících fotografiích.
IMG_1768.JPG IMG_1765.JPG IMG_1766.JPG IMG_1772.JPG IMG_1769.JPG
IMG_1773.JPG IMG_1774.JPG IMG_1775.JPG IMG_1776.JPG IMG_1777.JPG
IMG_1778.JPG IMG_1779.JPG IMG_1780.JPG IMG_1781.JPG IMG_1782.JPG
IMG_1783.JPG IMG_1784.JPG IMG_1786.JPG IMG_1787.JPG IMG_1788.JPG
IMG_1789.JPG IMG_1790.JPG IMG_1791.JPG IMG_1792.JPG IMG_1793.JPG
IMG_1794.JPG IMG_1795.JPG IMG_1796.JPG IMG_1797.JPG IMG_1798.JPG
IMG_1799.JPG IMG_1800.JPG IMG_1801.JPG IMG_1802.JPG IMG_1803.JPG
IMG_1804.JPG IMG_1805.JPG IMG_1806.JPG IMG_1807.JPG IMG_1808.JPG
IMG_1809.JPG IMG_1810.JPG IMG_1811.JPG IMG_1812.JPG IMG_1813.JPG