Hachenburg - Muzeum Cadillaců
Po téměř ročním plánování
navštívit muzeum Cadillaců v hlubokém vnitrozemí
Německa se jednoho mrazivého podzimního dne část
klubu jenom přeci odhodlala a odjela vstříc novým poznatkům. Obec velikostí
na pomezí
vsi a malého městečka se nachází hodinu severně od Frankfurtu
v hodinovém času představujícím přesně 5 hodin středně
svižné jízdy z hlavnímu města
České Republiky. Díky až přehnaně bohaté časové
rezervě zaviněné hrůzostrašnými historky známé jako
"Markovo vyprávění" se naše skupina jala obsadit spící
městečko Hachenburg již těsně před rozedněním. Namísto červeného
koberce a dobrého pohoštění nás tak čekalo jen nevrlé
kokrhání místní pernaté zvěře. Po zjištění
2 hodinové časové rezervy do otevření muzea jsme strávili
zábavnou diskusí na téma "Marek a time management".
Kdo si počká ten se dočká a tak vyslaný
výbor českého Cadillac klubu byl rané ráno přivítán
samotným majitelem a po výměně nezbytných suvenýrů
jsme přijali pozvání do přilehlého Cadillac baru na ranní
pohoštění. Jak vyplývalo z diskuse majitel muzea není jen vášnivým sběratelem,
ale i obchodníkem a to obchodníkem poměrně zdatným,
mimo hobby aktivit ke kterým patří právě muzeum se zabývá
zejména prodejem náhradních dílů na klasické
modely z let 50. 60. a 70., těchto dílů vlastní na naše poměry
až pohádkové množství, celé sklepy jsou plné
k prasknutí a nalézt se dá vskutku téměř vše co
má alespoň nějakou prodejní hodnotu, od plechařiny, motory, převodovky,
ozdobné lišty a chromování to všechno je k dispozici, to
co není k dispozici je dodatelné na objednávku.
Samotné muzeum je odlišné od reklamních
fotografiích v populárním časopisu Chrom & Flamen,
namísto jedné velké místnosti je místností
hned několik a to o poznání menší výměře. Též
počet samotných automobilů se nezdá být až tak fantastický
jak slibná a lákavá reklamní fotografie již zmiňovaném
časopise slibuje.
I o proti této poněkud podstatné odlišnosti bylo k dispozici několik
desítek velmi kvalitních ročníků ve velmi zajímavých
modelech a co je podstatné, všechny vystavené modely jsou v uspokojivém
a pojízdném stavu.
|
PS:
Omluva za sníženou kvalitu fotografiií, nízká
úroveň osvětlení si vybrala svou daň, buďte prosím
shovívavější
|
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
 |
|
Bezesporu
nejzajímavější vůz z celé sbírky
muzea. Do posledního šroubku zrestaurovaný
DeVille je podle majitele v lepším než továrním
stavu. Nutno poznamenat, že má pravdu. Velmi
těžko nalézt tyto ročníky v tak fantastické
kondici než právě tento, na každém detailu
jsou znát hodiny a hodiny velmi pečlivé
až hodinářské práce. Samotný
výsledek však musí být dobrým
zadostiučiněním. Není snad nutné
poznamenávat, že o prodeji majitel neuvažuje
ani v náznaku.
|
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
 |
|
|
Cadillac
Allanté, možná nepatří Allanté
k těm klasickým vozům Cadillac, ale pár
předností se mu nedá upřít, na
svou dobu (1987-93) velmi moderní a dynamický
vzhled, použití jen té nejmodernější
technologie a elektroniky, hliníková karosérie
vyráběná u italské Pininfariny
posléze letecky převážena na konečnou
montáž do USA, vitální motory (až
295hp), bezkonkurenčně nejdražší Cadillac té
doby a co si budeme říkat kabriolet je prostě
kabriolet... :-) I když se zbytek výpravy moc
nad Allanté nerozplýval, já ražení
jiného pečlivě ohmatával a okoukával
na evropské poměry velmi vzácný
vůz, který si i přes své relativní
stáří drží cenu více jak
vysokou.
|
 |
 |
 |
 |
 |
Sice
se nejedná o Cadillac, nicméně Buick Dynaflow
a ještě k tomu ve stavu hodného bohů je věc,
která se prostě neopomíjí. Posuďte
samy, invence vývojářů té doby,
každý detail promyšlený do nejmenší
podrobnosti, vše zdůrazňuje luxus, na žádném
místě není vidět pokus o ušetření
pár dolarů, zákazník i z let 50. požadoval
za své peníze jen to nejlepší...
a ke všemu ta nádherná barva laku :) |
 |
 |
|
|
|
Eldorado
z přelomu 70. a 80. let v otevřeném provedení
patří k tomu vzácnějšímu z produkce
automobilky.
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
|
50.
léta jsou ve znamení mohutnosti, okázalosti
a nástupu moderních designerských
trendů. |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
Snížení
1960tky bylo dosáhnuto za pomocí hydrauliky,
tedy pravý a nefalšovaných low rider v
plné síle.
|
 |
 |
 |
 |
|
Majitel
muzea, který mimochodem vlastní z celé
sbírky "jen" deset kousků propůjčuje
místo ve svém muzeu ostatním majitelům
a to zejména v sezóně zimní, stálé
a příznivé klima je pro některé
více než lákavou příležitostí
a tak se nelze divit, že v muzeu najdeme uskladněná
vozidla, která sice s Cadillacem mnoho společného
nemají, ale o to jsou zajímavější.
Nakonec kdy se vám povede spatřit rudého
Chalengera ? :-) |
|
 |
Náhled
do mírně temných prostor dalších
částí muzea odkrývá jednu
zajímavější věc za druhou, od limuzíny
Cadillac ze 47. přes okázalá 60., střízlivá
70., až po moderní Eldorado z poloviny 90. let.
To vše je k vidění. Nakonec posuďte samy na následujících
fotografiích. |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|