Oficiální představení modelů Cadillac pro EU
29.06.2004


V Evropě se začíná blízkat na lepší časy, Cadillac se připravuje na mohutný útok a chce ukázat evropským zákazníkům, že i on je značkou, která posledních 101 let nevyrábí automobily jen tak pro nic za nic. Tyto informace již kolují po Evropě nějakou ten rok a všeobecně se o nich ví, jenom ještě nepřišel ten správný impuls... a najednou z čista jasna ke všeobecnému překvapení přišel zcela neohlášen a zcela transparentně. Evropský Cadillac byl Praze a my u toho.

Kdo by si z našeho klubu řekl, že bude mít možnost si ošahat a vyzkoušet nejnovější modely či horké novinky na vlastní kůži a ještě k tomu si zcela přirozeně v Praze pohovořit se šéfy evropského Cadillacu. Pojďte se s námi podívat co všechno bylo k vidění a jaké máme nejnovější informace přímo ze zdroje.

 

IMG_2666.JPG
IMG_2669.JPG
IMG_2670.JPG
IMG_2684.JPG
IMG_2685.JPG

IMG_2674.JPG
SRX



SRX je zástupce sportovních SUV, auto které hravě skloubilo sportovní požitek, komfort a velkou variabilitu. Cadillac toto auto vtipně nazývá jako 6-ti místný roadster. Tím chce naznačit, že nepříjdete ani o sportovní požitek, ani o výkon a ani o nebe nad hlavou. SRX je totiž možno dodat s dvojicí střešních oken. První hlavní je panoramatické a patří k největším střešním oknům co lze pořídit, druhé menší střešní okno je situováno nad 3. řadou sedadel. Sportovní charakter podporují tlumiče magnetic ride, což je momentálně nejrychlejší řízení charakteristiky tlumičů v automobilovém průmyslu, donedávna používané jen ve sportovním voze Chevrolet Corvette, vrcholem motorizace je Northstar VVT V8 32v zde však již v poslední generaci s 325hp a variabilním časováním ventilů, o přenos síly se stará pohon všech kol, 3 otevřené diferenciály a automatická převodovka se sekvenční volbou.

Komfort ve stylu Cadillac asi netřeba široce rozepisovat, mimo běžné výbavy je možné dovybavit SRX dotykovým displejem, obsahující navigaci, výkonné Hi-Fi a plnohodnotný přehrávač DVD. Větší rodiny pak uvítají volitelnou 3. řadu sedadel, kterou je možné pouze po stisknutím jednoho tlačítka elektricky zarovnat do podlahy.

IMG_2649.JPG
IMG_2683.JPG
IMG_2680.JPG
IMG_2653.JPG
IMG_2679.JPG

 

 

 

 

 

IMG_2660.JPG

 

 

 

 

 

IMG_2651.JPG

IMG_2647.JPG
CTS


 CTS je nejmenším modelem z nabídky, je kompatní, je ryze sportovním sedanem a Cadillac tvrdí, že jeho CTS bylo velmi dlouho připravováno aby předčilo tradiční německé limuzíny, nikdo to oficiálně nepřizná, ale je veřejným tajemstvím, že CTS bylo cíleně vyvíjeno aby pokořilo BMW řady 3. Co k tomu dostal do vínku ? Jen samé dobré předpoklady, možnost manuální převodovky, nebo sekvenčního automatu, pouze V6 motorizace s výkony vždy výrazně nad 200hp, sportovní interiér, který nikoho nenechá na pochybách, že je ve skutečné sportovní limuzíně, přes sedačky, které s filizofií Cadillac nemají mnoho společného, jedovaté brzdy, pohon zadních kol až po silně evropsky laděný podvozek, který zustává i v té nejzáludnější zatáčce ledově chladný. Cadillac nenechal nic náhodě a CTS je prvním skutečným dálničním dravcem s erbem ve znaku.

Je to stále málo ? Nestačí ? Že by Cadillac měl nabídnou ještě něco víc ? Něco pro skutečné znalce ? Pro ty je k dispozici broušený klenot CTS-V. Atmosfericky plněný motor 5.7 V8 s 400hp, pouze 6st manuální převodovka, jedované brzdy Brembo s kotouči o průměru 14" palců, které se jen tak tak povedlo umístit do 18" litých kol. Tomu všemu odpovídá ostrý styling exteriéru a patřičně dimenzovaný podvozek. Jaký je výsledek ? Cadillac CTS-V je o celou vteřinu rychlejší než BMW M3 na okruhu v Nürburgringu.

 

 

IMG_2652.JPG

 

 

 

 

 

IMG_2671.JPG

 

 

 

 

 

 

 IMG_2678.JPGIMG_2648.JPG

IMG_2688.JPG

IMG_2654.JPG

IMG_2667.JPG

IMG_2646.JPG
XLR


 

XLR, evropské XLR bude oficiálně představeno až příští rok na jaře v Italské Florencii, my už ho však známe. Zástupci našeho klubu jsou jedni z prvních co již evropské XLR znají. Jaké jsou dojmy ?

Těžko asi napsat něco negativního ono to ani moc dobře nejde, z čista jasna před vámi stojí nejdražší Cadillac co byl kdy postaven a ještě před týdnem si nikdo z nás nemyslel, že by mohl XLRko spatřit na vlastní oči. Najednou tu stojí před námi v celé své kráse, můžeme si ho celé důkladně prohlédnout, vyzkoušet veškeré jeho funkce a ještě si poslechnout výklad přímo od jednoho ze šéfů Cadillacu.

První co vás napadne když toto auto spatříte je pocit majestátnosti. Hrdě stojící všem kolem prezentuje svou výjimečnost propracovanost v každém detailu a rychlost, která z každého kousku jen čiší.

Auto se odemyká automaticky jakmile se k němu jen přiblížíte, dveře nemají žádné madlo, elektricky se pootevírají jen po dotyku na senzor v závětrné straně dveří, kombinace pravého eukaliptového dřeva, bílé kůže, leštěného hliníku a přístrojových ukazetelů od klenotnické společnosti BVLGARI. Cadillac má v tomto už přes 100 let praxi a je čím dál tím více rafinovanější.

S očekáváním mačkáme tlačítko Start, poslední generace Northstaru zabručí, z laděného výfuku plyne podmanivé bručení všech 325 koní. Všude kam se podíváte XLR disponuje tou nejnovější automobilovou technologií, která je aktuálně k dispozici. Na přední sklo promítá přes HUD důležité informace, pasažérům poskytuje komfort chlazených sedaček, aktivní tempomat s radarem udržující automaticky nastavenou vzdálenost za před vámi jednoucím autem, pevná kompozitová skládací střecha promění během několika vteřin atraktivní coupe v bezprecedentní roadster, z kterého většina kolem jednoucích uvidí jen zadní světla z LED diod v klasickém svislém stylu Cadillac.

XLR se musí zažít, jinak na plno nikdy nepoznáte v čem tkví jeho podstata.

 

IMG_2656.JPG

 

IMG_2658.JPGIMG_2657.JPG

IMG_2677.JPG

 

 

 

 

 

 

IMG_2676.JPG

IMG_2681.JPG

IMG_2690.JPG

IMG_2675.JPG

IMG_2689.JPG

 


Nestačí-li vám fotografie, máme pro váš připravené video


Velikost 8.7MB, formát .avi (codec DivX)