Oficiální představení modelů Cadillac pro
EU 29.06.2004
V Evropě se začíná blízkat na lepší
časy, Cadillac se připravuje na mohutný útok a chce
ukázat evropským zákazníkům, že i on
je značkou, která posledních 101 let nevyrábí
automobily jen tak pro nic za nic. Tyto informace již kolují
po Evropě nějakou ten rok a všeobecně se o nich ví, jenom
ještě nepřišel ten správný impuls... a najednou z
čista jasna ke všeobecnému překvapení přišel zcela
neohlášen a zcela transparentně. Evropský Cadillac
byl Praze a my u toho.
Kdo by si z našeho klubu řekl, že bude mít možnost si
ošahat a vyzkoušet nejnovější modely či horké
novinky na vlastní kůži a ještě k tomu si zcela přirozeně
v Praze pohovořit se šéfy evropského Cadillacu. Pojďte
se s námi podívat co všechno bylo k vidění
a jaké máme nejnovější informace přímo
ze zdroje.
|
|
SRX
SRX
je zástupce sportovních SUV, auto které
hravě skloubilo sportovní požitek, komfort a
velkou variabilitu. Cadillac toto auto vtipně nazývá
jako 6-ti místný roadster. Tím
chce naznačit, že nepříjdete ani o sportovní
požitek, ani o výkon a ani o nebe nad hlavou.
SRX je totiž možno dodat s dvojicí střešních
oken. První hlavní je panoramatické
a patří k největším střešním oknům
co lze pořídit, druhé menší střešní
okno je situováno nad 3. řadou sedadel. Sportovní
charakter podporují tlumiče magnetic ride, což
je momentálně nejrychlejší řízení
charakteristiky tlumičů v automobilovém průmyslu,
donedávna používané jen ve sportovním
voze Chevrolet Corvette, vrcholem motorizace je Northstar VVT
V8 32v zde však již v poslední generaci s 325hp
a variabilním časováním ventilů,
o přenos síly se stará pohon všech kol,
3 otevřené diferenciály a automatická
převodovka se sekvenční volbou.
Komfort
ve stylu Cadillac asi netřeba široce rozepisovat, mimo
běžné výbavy je možné dovybavit
SRX dotykovým displejem, obsahující
navigaci, výkonné Hi-Fi a plnohodnotný
přehrávač DVD. Větší rodiny pak uvítají
volitelnou 3. řadu sedadel, kterou je možné pouze
po stisknutím jednoho tlačítka elektricky
zarovnat do podlahy.
|
|
|
|
|
CTS
CTS
je nejmenším modelem z nabídky, je kompatní,
je ryze sportovním sedanem a Cadillac tvrdí,
že jeho CTS bylo velmi dlouho připravováno aby
předčilo tradiční německé limuzíny,
nikdo to oficiálně nepřizná, ale je veřejným
tajemstvím, že CTS bylo cíleně vyvíjeno
aby pokořilo BMW řady 3. Co k tomu dostal do vínku
? Jen samé dobré předpoklady, možnost
manuální převodovky, nebo sekvenčního
automatu, pouze V6 motorizace s výkony vždy výrazně
nad 200hp, sportovní interiér, který
nikoho nenechá na pochybách, že je ve
skutečné sportovní limuzíně, přes
sedačky, které s filizofií Cadillac nemají
mnoho společného, jedovaté brzdy, pohon
zadních kol až po silně evropsky laděný
podvozek, který zustává i v té
nejzáludnější zatáčce ledově chladný.
Cadillac nenechal nic náhodě a CTS je prvním
skutečným dálničním dravcem s erbem
ve znaku.
Je
to stále málo ? Nestačí ? Že by
Cadillac měl nabídnou ještě něco víc ?
Něco pro skutečné znalce ? Pro ty je k dispozici
broušený klenot CTS-V. Atmosfericky plněný
motor 5.7 V8 s 400hp, pouze 6st manuální
převodovka, jedované brzdy Brembo s kotouči o
průměru 14" palců, které se jen tak tak
povedlo umístit do 18" litých kol. Tomu
všemu odpovídá ostrý styling exteriéru
a patřičně dimenzovaný podvozek. Jaký
je výsledek ? Cadillac CTS-V je o celou vteřinu
rychlejší než BMW M3 na okruhu v Nürburgringu.
|
|
|
|
|
|
|
XLR
XLR,
evropské XLR bude oficiálně představeno
až příští rok na jaře v Italské
Florencii, my už ho však známe. Zástupci
našeho klubu jsou jedni z prvních co již evropské
XLR znají. Jaké jsou dojmy ?
Těžko
asi napsat něco negativního ono to ani moc dobře
nejde, z čista jasna před vámi stojí nejdražší
Cadillac co byl kdy postaven a ještě před týdnem
si nikdo z nás nemyslel, že by mohl XLRko spatřit
na vlastní oči. Najednou tu stojí před
námi v celé své kráse, můžeme
si ho celé důkladně prohlédnout, vyzkoušet
veškeré jeho funkce a ještě si poslechnout výklad
přímo od jednoho ze šéfů Cadillacu.
První
co vás napadne když toto auto spatříte
je pocit majestátnosti. Hrdě stojící
všem kolem prezentuje svou výjimečnost propracovanost
v každém detailu a rychlost, která z každého
kousku jen čiší.
Auto
se odemyká automaticky jakmile se k němu jen
přiblížíte, dveře nemají žádné madlo,
elektricky se pootevírají jen po dotyku
na senzor v závětrné straně dveří,
kombinace pravého eukaliptového dřeva,
bílé kůže, leštěného hliníku a
přístrojových ukazetelů od klenotnické
společnosti BVLGARI. Cadillac má v tomto už přes
100 let praxi a je čím dál tím
více rafinovanější.
S
očekáváním mačkáme tlačítko
Start, poslední generace Northstaru zabručí,
z laděného výfuku plyne podmanivé
bručení všech 325 koní. Všude kam se podíváte
XLR disponuje tou nejnovější automobilovou technologií,
která je aktuálně k dispozici. Na přední
sklo promítá přes HUD důležité
informace, pasažérům poskytuje komfort chlazených
sedaček, aktivní tempomat s radarem udržující
automaticky nastavenou vzdálenost za před vámi
jednoucím autem, pevná kompozitová
skládací střecha promění během
několika vteřin atraktivní coupe v bezprecedentní
roadster, z kterého většina kolem jednoucích
uvidí jen zadní světla z LED diod v klasickém
svislém stylu Cadillac.
XLR
se musí zažít, jinak na plno nikdy nepoznáte
v čem tkví jeho podstata.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nestačí-li vám fotografie,
máme pro váš připravené video
Velikost
8.7MB, formát .avi (codec DivX)
|
|