V
této sezóně se povedl realizovat jednomu
z klubů amerických automobilů poměrně originální
nápad jak oživit poslední dobou stagnující
zájem o klasické srazy amerických
vozů. Sprinty amerik jsou nápadem, který
nebyl nikdy realizován a tak bylo mou povinností
vyzískat cenné zkušenosti a vidět taky
něco jiného než jen staticky postavená
auta někde na parkovišti. Mimo samotných sprintů
se urodilo i několik velmi zajímavých
aut, které sice ambice na výhru ve sprintech
neměli, přesto jsou více jak zajímavá
a zaslouží si bližší komentář.
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
 |
|
Poprvé
v životě se mi poštěstilo a měl jsem možnost osahat
si Cadillac Escalade 1999, první to SUV od Cadillaca
ve své historii. Až na vlastní oči jsem
poznal o jak velké a robustní auto se
jedná. Radost pohledět. Luxusní interiér
vybavený světlou kůží s všitými
znaky Cadillac, vykládání z pravého
dřeva, video systém s výklopným
displejem ve stropní konsole, on star system,
klimatizace pro zadní část automobilu
a jiné zajímavé věcičky korespondující
se značkou Cadillac. Ideální auto pro
denní potřebu.
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
|
Další
velmi povedený kousek, který sice nebyl
určen na sprintování, ale o to větší
byla radost na něm okem pohlédnout. Právě
kompletně zrestaurovaný convertibl z roku 1969
v neméně povedeném metalickém laku
"dark red maroon" byl více jak důstojným
zástupcem značky Cadillac. Když se povede bude
dělat i čest našemu klubu jako nový člen.
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
Asi
těžko si představit klasičtějšího zástupce
karosářského provedení Sedan, než
Cadillac DeVille z konce druhé poloviny 70 let.
Tento DeVille d'Elegance je luxusním provedením
základního DeVille. Maximální
výbava, nejpohodlnější sedačky, které
jen kdy automobilový průmysl dokázal stvořit.
|
|
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
 |
|
|
Buick
Wildcat, po kompletním zrestaurování,
černo černý lak, motor 7.0 V8, první majitel
japonský velvyslanec v ČR za dob hlubokého
komunismu. Co více dodat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A
konečně pár fotek ze samotných sprintů.
Dostatek aut, profesionální časomíra,
dostatečná a kvalitní rovinka na místním
letišti. Zatím pravděpodobně nejideálnější
podmínky za celou historii srazů amerických
aut. Našemu klubu dělal čest náš četný
člen Honza s jeho 5.0 V8 červeným Camarem. Držel
se statečně a porazil i leckterou konkurenci, pravda
na zánovní Corvette C5 neměl nikdo a tak
její vítězství bylo již předem
očekáváno a posléze drtivě potvrzeno.
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|