Ryze americký styl poklic takzvaných dráťáků sebou nese několik rizik. Pokud pomineme možnost, že se někomu budou líbit natolik, že je ukradne a vzápětí namontuje na svojí tuningovou 120, tak je tu ještě další úskalí v podobě znečištění od vypáleného brzdového segmentu a dalších nečistot.
Každý, kdo tyto poklice má, ví, že čištění je opravdová řehole a že se fakt nedají dokonale vyčistit i za dráty v místě, kde se proplétají.
Všelijaké přípravky, které zaručují perfektní lesk ve formě "Pouze nastříkáte, potom omyjete a je tu zářivý lesk" a které vám vnucuje kde kdo, samozřejmě nefungují a vám nezbývá, než se dívat na zašlé a stárnoucí krasavice.
Je tu ovšem možnost, jak je oživit. S heslem bez práce nejsou koláče se musíte pustit do demontáže poklice.
Demontovat znak ze středu umí každý a sejmout poklici také. Pak přijde na řadu hrubé omytí vlažnou vodou se saponátem, která zbaví poklici toho nejhoršího. Pak je nutné obrátit poklici obráceně, tedy čelní stranou na stůl, a povolit šrouby držící vrchní rozetu. Po povolení a demontáži vrchní rozety můžete demontovat jednotlivé dráty vrchního výpletu. Dostanete se tak mnohem lépe ke spodnímu výpletu.
Abyste mohli ke spodnímu výpletu, můžete demontovat i spodní rozetu poklice, která je přinýtovaná k samotnému tělu poklice. Odstraněním vrchního výpletu se pak bez problémů dostanete na všechna místa.
Dle pořízených fotografií můžete posoudit, na kolik je tento postup náročný, a zhodnotit jeho výsledek. Práce na vyčištění jedné poklice zabere cca 45 minut, ale vězte, že to stojí za to.
Marek Doubrava